Newsy

VRL GP Azerbejdżanu: Wielka kraksa! Kto ją przetrwał?

Zwycięstwo Deeva przyćmiły wydarzenia z wyścigu. Pierwszy tor uliczny w kalendarzu przyniósł nam mnóstwo kontaktów, a nawet kraks z udziałem wielu bolidów. 

Kwalifikacje

Można już powiedzieć że tradycji stało się za dość, gdyż kwalifikacje ponownie wygrał KIMIZ. Kolejne miejsca na podium uzupełnili Deev i REJSU. Bardzo pozytywnie zaskoczyli nas również Żydsone i Piekarz plasując się tuż za czołówką tych eliminacji. Natomiast zdecydowanie rozczarowaniem mogła być forma prezentowana przez Vettela23 lecz tutaj trzeba zaznaczyć że był on niejednokrotnie blokowany przez innych kierowców.

Wyścig

Na starcie wyścigu otrzymaliśmy kilka interesujących informacji. Sędziowie zdecydowali o cofnięciu KIMIZA i Heiikiego o 5 pozycji za przewinienia , których dopuścili się podczas kwalifikacji. Tajemniczy informator powiedział nam również, że Deev jest kontuzjowany i prawdopodobnie jedzie z skręconym stawem skokowym. Zespół force india zgłaszał problemy ze skrzynią biegów w bolidzie REJSU.

Na początku wyścigu zaraz po zgaśnięciu świateł okazało się, że problemy ze skrzynią biegów dotknęły „jedynki” i niemogący wystartować kierowca force india został staranowany. Niestety to nie była jego jedyna przygoda w tym wyścigu. Ostatecznie poprzez wydarzenia na torze dojechał piąty.

Niestety cały wyścig przebiegał z nieczystymi zagraniami, gdyż stawka przyzwyczajona jest do wywożenia rywali na zakrętach. Jak wiemy jest to tor uliczny i jest tu mało miejsc w których można wyjechać po za tor. Do takiej sytuacji doszło pomiędzy Deevem i KIMIZEM. Kierowca red bulla nie chciał dać się wyprzedzić w pierwszym zakręcie i postanowił wywieźć rywala. Niestety mamy nieodparte wrażenie że zapomniał, iż jet to tor uliczny. Incydent skończył się zniszczeniami w samochodzie kierowcy mercedesa, który był zmuszony zjechać do boksu.

Wypadki czy to wręcz kraksy spowodowały, że wyścig ukończyła tylko polowa stawki. Zwycięzcą został Deev, a kolejno za nim uplasowali się RBK i KIMIZ, którzy mając czy to problemy na torze czy też techniczne z autem (kierowca Renault), dali radę dojechać na podium zawodów. Najszybsze okrążenie w wyścigu wykręcił MasterSa.

Podsumowanie

W tym wyścigu mieliśmy wiele zwrotów akcji, stykowych sytuacji, walki i incydentów  na torze czyli esencja VRL. Był to inny wyścig, aniżeli ten w Bahrajnie.  Prognozowałem, że dojdzie do wielu kolizji między kierowcami lub sami zawodnicy będą sprawdzali wytrzymałość band.

Więc jeśli macie ochotę zobaczyć latające w powietrzu części i walkę na granicy przedwczesnego zakończenia wyścigu, to serdecznie zapraszamy do linków poniżej!

i z innej perspektywy Kondiasha

Aktualną punktację i wyniki możecie zobaczyć odpowiednio:

Terminarz i Wyniki

Klasyfikacja Kierowców

Dołącz do nas:

Facebook

Discord

Grupa